Blogit
08/08/2018
Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina
Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.
08/08/2018
Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?
Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...
06/08/2018
Messujen jälkimarkkinointi
Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.
06/08/2018
Messut – ”So last season!”
”Messut, se on aikansa elänyt juttu. Niihin menee pirusti rahaa, eikä ne tuota mitään. Nyt pitää pistää kaikki paukut markkinointiautomaation kehittämiseen!”
Kun kuulen tällaisia kommentteja, tulee ensimmäiseksi mieleeni, onko ymmärretty oikein messujen merkitys osana markkinoinnin kokonaisuutta. Mitä tahansa markkinoinnin välineitä käytetäänkin, pitää niiden tukea omalla erityisellä tavallaan yrityksen tavoitteita.
06/08/2018
Myynnin portaat ja miksi niillä ei edetä!
Myynnin johtaminen on haastava tehtävä. Yksi merkittävä syy on se, että iso osa-alue siitä on erilaisten ihmisten johtamista. Moni hyvä johtaja on panostanut myynnin koulutuksiin paljon aikaa, rahaa ja jopa kyyneliä. Miksi tulokset eivät kuitenkaan vastaa odotuksia?
06/08/2018
Messut ja kaksi kalleinta virhettä
Tuttuus luo turvallisuutta, mutta se voi olla myös kallista. Saattaa olla, että olet joskus miettinyt, miksi yrityksemme osallistuu taas kerran messuille, vaikka sieltä saatavat tulokset eivät ole toivotun kaltaista. Et ole muuten ainoa tätä asiaa pohtinut. Tekemällä samoja asioita yhä uudestaan samalla tavalla, saa edelleen entisenlaisia tuloksia!
06/08/2018
Huippumyyjä ja johtajan rooli
Huippumyyjien merkitys yritykselle on suurempi kuin moni osaa ajatella. Tyypillisesti huippumyyjiä organisaation myyntijoukoista on noin 10%. He ovat niitä, jotka määrittelevät sen tason, mikä jokaisella myyjällä on mahdollisuus saavuttaa.