Blogit

Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina

Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.

Lue lisää

100-Liidiä-päivässä

Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?

Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...

Lue lisää

messut3

Messujen jälkimarkkinointi

Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.

Lue lisää

messut4

Messut – ”So last season!”

”Messut, se on aikansa elänyt juttu. Niihin menee pirusti rahaa, eikä ne tuota mitään. Nyt pitää pistää kaikki paukut markkinointiautomaation kehittämiseen!”
Kun kuulen tällaisia kommentteja, tulee ensimmäiseksi mieleeni, onko ymmärretty oikein messujen merkitys osana markkinoinnin kokonaisuutta. Mitä tahansa markkinoinnin välineitä käytetäänkin, pitää niiden tukea omalla erityisellä tavallaan yrityksen tavoitteita.

Lue lisää

Bisnestaikurit_leedit

Myynnin portaat ja miksi niillä ei edetä!

Myynnin johtaminen on haastava tehtävä. Yksi merkittävä syy on se, että iso osa-alue siitä on erilaisten ihmisten johtamista. Moni hyvä johtaja on panostanut myynnin koulutuksiin paljon aikaa, rahaa ja jopa kyyneliä. Miksi tulokset eivät kuitenkaan vastaa odotuksia?

Lue lisää

messut

Messut ja kaksi kalleinta virhettä

Tuttuus luo turvallisuutta, mutta se voi olla myös kallista. Saattaa olla, että olet joskus miettinyt, miksi yrityksemme osallistuu taas kerran messuille, vaikka sieltä saatavat tulokset eivät ole toivotun kaltaista. Et ole muuten ainoa tätä asiaa pohtinut. Tekemällä samoja asioita yhä uudestaan samalla tavalla, saa edelleen entisenlaisia tuloksia!

Lue lisää

REIJO-JA-JUHA-Bisnestaikureista

Huippumyyjä ja johtajan rooli

Huippumyyjien merkitys yritykselle on suurempi kuin moni osaa ajatella. Tyypillisesti huippumyyjiä organisaation myyntijoukoista on noin 10%. He ovat niitä, jotka määrittelevät sen tason, mikä jokaisella myyjällä on mahdollisuus saavuttaa.

Lue lisää