Toteutus ja palaute
"Nämä olivat parhaat
messut ikinä."
Digiaikana messutapahtumat alkavat olla ainoita paikkoja, joissa on mahdollisuus kohdata potentiaalisia asiakkaita kasvotusten. Ne jotka pystyvät hyödyntämään tämän mahdollisuuden, ottavat ison harppauksen verrattuna kilpailijoihin.
Messuilla on kuitenkin vaikeaa erottua. Tutkimuksien mukaan ihminen katsoo messuosastoa 3-5 sekuntia ohi kulkiessaan. Vaatii mielenkiintoisen syyn tai ärsykkeen, jotta hän poikkeaa osastolle.
SmartCity Expo World Congress kokosi kaupunkitekniikan asiantuntijat Barcelonaan – Bisnestaikurit mukana luomassa kontakteja VTT:n osastolle
Suomalainen Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy tutkii ja kehittää älykästä kaupunkiteknologiaa. Kaupungin käsitteeseen kuuluvat muun muassa liikenne, asuminen, rakentaminen, energia, tietotekniikan sovellukset, jätehuolto ja ympäristö – älykkäässä kaupungissa kaikki osa-alueet muodostavat toimivan kokonaisuuden.
Kaupungin ja yhdyskunnan rakenteiden optimoiminen on VTT:n erityisosaamista, kaikkialla maailmassa. VTT on edelläkävijä laaja-alaisten kokonaisuuksien hallitsijana, asiantuntemus tuottaa tietoa, josta hyötyvät niin suunnittelijat kuin päättäjätkin.
- Tietoa voidaan joustavasti yhdistää kokonaisuuksiksi, kun eri yksiköiden väliset raja-aidat ovat matalat, korostaa VTT:n tutkija Pekka Tuominen.
SmartCity-tapahtuman aikana on mahdollisuus tavata päättäjiä ja järjestelmien toimittajia eri maista, tavoitteena on luoda kontakteja, joiden pohjalta voidaan aloittaa yhteistyö. Asiakkaalla voi olla ongelma, johon hän ei välttämättä tiedä ratkaisua – ennen kuin on keskustellut VTT:n asiantuntijoiden kanssa.
Suomalaista osaamista arvostetaan:
- Suomen pohjavahvuutena on yhteiskunta, jossa asiat hoidetaan ja jonka väestö on koulutettua. Meillä on paljon laaja-alaista osaamista liikenteen, energian ja IT-järjestelmien alalla.
- Teknisiä laitteita tehdään muuallakin, mutta seuraava askel, laitteiden ja järjestelmien yhteensovittaminen on alue, jossa meitä tarvitaan ja arvostetaan.
- Asiat tehdään kunnolla ja työn jälki on priimaa, tiivistää Pekka Tuominen.
Monet ongelmista ovat niitä, joihin maallikkokin törmää jokapäiväistä uutisvirtaa seuratessaan, esimerkiksi väestönkasvu, ympäristöongelmat ja energia-asiat. Työtä tehdään suurten, maailmanlaajuisten kysymysten äärellä.
On oltava hyvä, mutta on myös osattava erottua joukosta
Pelkällä hyvällä maineella ei saavuteta riittävää näkyvyyttä tapahtumassa, jossa huomiosta kilpailevat kaikki alan johtavat toimijat.
- Oleellista on luoda henkilökohtaisia kontakteja ja siinä Bisnestaikurit ovat todellakin onnistuneet.
- Taikuri tavoittaa avainhenkilöt, avaa keskustelun ja tekee lyhyen ennakkokartoituksen, ennen kuin ohjaa asiakkaan VTT:n asiantuntijan puheille.
- Taikuri ja temppu jäävät mieleen, yllätys tehoaa ja saa aikaan hyvän ilmapiirin. Muilla ei ole tällaista, tietää Pekka Tuominen.
VTT aloitti yhteistyön Bisnestaikureiden kanssa marraskuun 2017 tapahtumassa. Osastolla työskenteleviä asiantuntijoita valmennettiin jo ennen Espanjaan lähtemistä. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon liidejä. Tulos ylitti odotukset.
Vuoden 2018 tapahtumaa valmisteltaessa taikuus oli alusta alkaen vahvasti mukana, mutta nyt tavoitetta tarkennettiin: haluttiin saada mahdollisimman paljon oikeita, hyviä kontakteja – mieluummin laatua kuin määrää.
- Me olemme olleet todella tyytyväisiä. Bisnestaikuri Laurila on perehtynyt VTT:n tuotteisiin, pyytänyt tausta-aineistoja ja tutustunut niihin. Näin hän on osannut löytää messukävijöiden joukosta tärkeät avainhenkilöt.
- Jälkihoito jatkuu, Barcelonassa tavattujen asiakkaiden kanssa neuvotellaan edelleen, toteaa Pekka Tuominen tyytyväisenä.
Pekka Tuominen, 040 7345580, pekka.tuominen@vtt.fi
Palautetta:
Nämä olivat parhaat messut ikinä. Tämä oli tosi hyvä juttu, kiitos. Kerrankin jotakin uutta ja mielenkiintoista. Bisnestaikureiden edustama yritys huomataan. Hiljattain heidän edustamastaan asiakasyrityksestä tuli messujen twiitatuin osasto ja siitä tehtiin lehtijuttu.
Bisnestaikurit hankkivat laakeriyhtiö SKF:lle liidejä Alihankinta2018-messuilla Tampereella. Myyntityö sujui ja messujen tavoitteet saavutettiin.
Blogikirjoitukset
08/08/2018
Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina
Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.
08/08/2018
Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?
Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...
06/08/2018
Messujen jälkimarkkinointi
Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.
Messut
Tehokas liidien hankinta
Bisnestaikurit ovat luoneet toimivan ja testatun menetelmän!
Myyjä pääsee välittömästi omalle osaamisalueelleen, käyttämään ammattitaitoaan myyntityöhön.
Bisnestaikurit hankkivat laakeriyhtiö SKF:lle liidejä Alihankinta2018-messuilla Tampereella. Myyntityö sujui ja messujen tavoitteet saavutettiin.
Tavoitteiden määrittely ja tulosten mittaaminen avainasemassa
Tulosten saavuttamiseksi tulee messuille asettaa selkeät, mitattavat tavoitteet.
Määrittelemme asiakkaan kanssa yhdessä, mitkä ovat tavoitteet
- Laadukkaiden liidien määrälle
- Tulevalle tarjouskannalle
- Tilauksille / myynnille
- Messuinvestoinnin takaismaksuajalle
- Myyjien ja muun henkilöstön toiminnalle
Tavoitteiden pohjalta rakennamme kullekin asiakkaalle parhaiten toimivan palvelukokonaisuuden, joka mahdollistaa asetettujen tavoitteiden toteutumisen.
Messuosaston hinta vai Return on marketing investement (ROMI)
Onko fokuksesi vain messuosaston kuluissa, vai kiinnostaako myyntitulos?
Pieni happotesti:
- Laske edellisten messujen kokonaiskulusi yhteensä (sisältäen sekä suorat että epäsuorat kulut).
- Laske messuilta oikeasti tulleiden tilausten tai tarjouskannan määrä.
- Laske ROMI
- Tarkenna ajankohta, jolloin messupanostukset ovat maksaneet itsensä takaisin.
“Tää on jo nähty, emmä mitään koulutusta tartte!”. Jos olet kuullut tuon kaltaista puhetta myyjiltäsi ja henkilökunnaltasi, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä. Bisnestaikuus ei jätä ketään kylmäksi."
Muuta kuluajattelusi myynnin tuottojen maksimoimiseksi
Muuta kuluajattelusi myynnin tuottojen maksimoimiseksi
Messut ovat selkeä markkinointitapahtuma, jonka avulla pääset laskemaan kuinka tehokasta ja tuottavaa uusasiakashankintasi todellisuudessa on. Bisnestaikurit muuttavat kulut tuotoiksi. Yksikin messupäivä tuo myyjillesi jopa 100 laadukasta myyntiliidiä.
Bisnestaikureitten palvelukokonaisuus kasvattaa kassaasi virtaavat eurot nopeasti ja moninkertaisesti!
Ota yhteyttä
Blogikirjoitukset
08/08/2018
Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina
Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.
08/08/2018
Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?
Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...
06/08/2018
Messujen jälkimarkkinointi
Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.
Etusivu
Bisnestaikureiden palvelut
Messut -
Liidien hankinta
Haluatko saada messuilta laadukkaita, myyntivalmiita liidejä 9,5 kertaa enemmän!
Olemme tuottaneet asiakkaillemme keskimäärin 9,5 kertaisen määrän laadukkaita liidejä edellisiin messuihin verrattuna. Menetelmä tuottaa myyjillesi jopa 100 myyntiliidiä päivässä, joka ainut messupäivä!
Tapahtumat
Yritystapahtumat ovat bisnestapahtumia, joissa kannattaa jättää vaikuttava muistijälki.
Lanseeraus- ja kutsuvierastilaisuudet, asiantuntijaluennot, vuosipäivät tai yritysfuusiot – paikalla ovat sinulle tärkeimmät nykyiset tai tulevat asiakkaasi.
Viihteellisyyteen kannattaa lisätä myös bisnesviestisi. Asiakkaillesi jää hyvä tunnejälki yhdistettynä yrityksesi toimintaan pelkän biletyksen sijaan.
Valmennukset
Vaikuttavaa, ja varmasti erilaista valmennusta!
Tunteet, taidot ja ripaus taikuutta auttaa sisäistämään opittavan tehokkaalla tavalla. Ilon ja yllätyksellisyyden avulla ohitetaan luontaiset defenssit ja aikaan saadaan positiivinen oppimiskokemus. Positiivisesti opittu muuttuu parhaiten uudenlaiseksi käyttäytymiseksi jännittävissäkin tilanteissa.
Liideistä kaupoiksi
Tuotamme sinulle messuilta keskimäärin 100 laadukasta liidiä päivässä.
Uusmyynnin määräsi voit laskea kertomalla kauppojen kotiuttamisprosentillasi (closing hit-rate) 100 liidiä.
Esimerkki: Tuomme keskimäärin sata tarkasti yrityksen kohderyhmään kuuluvaa liidiä päivän aikana osastolle. Jos keskikauppa on 5 000 euroa ja 35 prosenttia kaupoista toteutuu, yhden messupäivän myynti tulee olemaan 175 000 euroa.