Toteutus ja palaute
"Asiakkaiden kiinnostus
on herännyt selvästi."
Yritykset panostavat usein asiakastapahtumiin paljon. Kyseessä voi olla myyntitapahtuma, tuotelanseeraus, asiakaspäivät, avoimet ovet, kohderyhmälle suunnattu markkinointitapahtuma, avajaiset tai uusien toimitilojen esittely.
Järjestävällä yrityksellä on usein jokin viesti, jonka hän haluaa tuoda esille. Se voi olla myynnillinen tai esimerkiksi yrityksen tarina, joka saattaa olla hankala kertoa kohderyhmää kiinnostavalla tavalla..
Perinteisessä yritystapahtumassa viesti menee helposti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Taikuri pystyy taikatemppujen avulla kertomaan viestisi mieleenpainuvasti ja tyylikkäästi.
Esimerkki: Eräässä tilaisuudessa Taikuri jakoi kohderyhmälle tilaisuuden alussa narun, jossa oli solmuja. Ne kuvasivat tiettyjä viestejä. Illan mittaan solmuja avattiin ennalta suunnitellun, Bisnestaikureiden myynninvalmentajan antaman ohjeen mukaan. Loppuhuipennuksena Taikuri veti näyttävän narutempun avulla yhteen kaikki illan viestit. Asiakkaat olivat mykistyneitä, ja samalla myynnillinen viesti meni perille.
Taikuri toimii myyntitapahtumassa myös jään rikkojana. Myyjä voi mennä edeltä asiakkaan pöytään. Taikuri saapuu perässä tekemään temppua. Samalla taikuri kyselee kuka asiakas on. Taikurin yleisönä asiakas ja myyjä ovat samalla puolella, ihmettelevät samaa asiaa ja jakavat saman kokemuksen. Keskustelua on helppo ja luonteva jatkaa.
Taikuri on asiakasillassa temppujen avulla kertonut esimerkiksi yrityksen tarinan, yrityksen palveluista tai toiminnan muutoksista. Erään fuusiosta kertovan tempun jälkeen asiakas sanoi myyjälle, että näinhän sinun olisi pitänyt tämä asia kertoa asiakaskäynnillä. Asiakas itse aloitti myynnillisen keskustelun.
Seminaaripäivässä Taikuri on tempun avulla näyttänyt, mitä kaikkea mielenkiintoista ohjelmassa on luvassa. Yleisö jaksaa nyt kuunnella kiinnostuneena.
Taikurin avulla vuorovaikutus saadaan alkamaan, asiakas aktivoituu ja viesti jää mieleen.
Palautetta:
Ikinä aikaisemmin ole tullut näin paljon kysymyksiä, asiakkaiden kiinnostus on herännyt selvästi. Ahaa-elämyksen saanut asiakas kertoo, että nyt ymmärrän mitä kaikkea muutakin yrityksenne tekee. Solmut olivat aivan mieletön idea. En ole koskaan nähnyt ravintolassa muuta kuin ruokamainontaa. Näinhän tämä olisi pitänyt kertoa myyntikäynnillä.
Blogikirjoitukset
08/08/2018
Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina
Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.
08/08/2018
Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?
Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...
06/08/2018
Messujen jälkimarkkinointi
Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.