Bisnestaikurit_alihankkijamessuilla

SKF on perinteikäs ja arvostettu laakereiden valmistaja. Laakereiden ohella yritystarjoaa laajan valikoiman laakereiden suorituskykyyn liittyviä tuotteita ja palveluita – voitelu-järjestelmiä, tiivisteitä sekä erilaisia käyttövarmuuspalveluita.SKF:n asiakkaita ovat suuret laitevalmistajat, erilaiset konepajat ja prosessiteollisuudentoimijat. Tuotekokonaisuudet ja niihin liittyvät palvelut rakennetaan aina asiakkaantarpeiden mukaan, yksilöllisesti. Tavoitteena on optimoida asiakkaiden pyörivienlaitteiden suorituskyky.
Messutapaamiset ovat tärkeä osa markkinointia, sillä niidenavulla yhteistyö saadaan hyvään alkuun.

Vahva läsnäolo Suomessa

SKF aloitti toimintansa Suomessa jo vuonna 1908. Tällä hetkellä Oy SKF AB työllistää noin 150 henkilöä kolmella paikkakunnalla ja lisäksi on lähes 70 valtuutettua SKF-jälleenmyyjää.

SKF Espoo
PL 286, Linnoitustie 11, 02600 Espoo
Puhelin: +358 20 7400 700,
Asiakaspalvelu: +358 20 7400 790,
asiakaspalvelu@skf.com

SKF Muurame, voitelujärjestelmät
PL 80, Teollisuustie 6, 40951 Muurame
Puhelin: +358 20 74 00 800,

SKF Oulu
Sepänkatu 20, 90100 Oulu
Puhelin: +358 20 7400 700

www.skf.com

- Alihankinta 2018 -messuosaston tavoitteena oli saada aikaan aktiivisia, laadukkaita tapaamisia asiakkaiden kanssa. Halusimme esitellä SKF:n kokonaistarjoomaa, luoda kontakteja ja oppia tuntemaan asiakkaiden tarpeita, kertoo markkinointipäällikkö Juho Ristimäki.

Juho Ristimäki korostaa aktiivisuuden merkitystä. Asiakkaiden mielen-kiinnon herättäminen on tärkeää, messuosastolla ei pelkästään olla ja odoteta asiakkaita, vaan hakeudutaan aktiivisesti heidän luokseen. Messuilla ei pyritä esittelemään osastolla olevia tuotteita ja myymään yksittäisiä komponentteja.

- Messuilla luodaan kontakteja ja tutustutaan asiakkaisiin. Myyjien tehtävänä on kysyä oikeita kysymyksiä, kuunnella asiakkaiden haasteita ja oppia tuntemaan asiakastarpeet syvällisemmin.

Yhteistyö Bisnestaikureiden kanssa alkoi jo ennen tapahtumaa. Reijo Mylläri ja Juha Laurila valmensivat koko messuille osallistuvan henkilökunnan Bisnestaikurien aktiiviseen toimintatapaan.

- Ennen messuja tapahtuvalla valmennuksella oli tärkeä rooli. Kaikki tunsivat prosessin ja olivat valmiina heti messujen ensimmäisestä minuutista lähtien. Bisnestaikurit lupasivat meille uskomattomat sata liidiä päivässä ja tämä tavoite myös saavutettiin, kertoo Juho Ristimäki tyytyväisenä. 

Ennen tapahtuman alkua Taikuri Laurila perehtyi SKF:n tuotevalikoimaan ja toimintaan. Messuilla taikuri pyrki tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita. Tempun ja lyhyen keskustelun avulla taikuri pystyi keräämään perustiedot liideistä. Alkukartoituksen jälkeen hän ohjasi kiinnostuneet keskustelemaan SKF:nasiantuntijoiden kanssa.

- Ensimmäiset liidit tulivat jo muutama minuutti ennen messujenavautumista. Kontaktit olivat laadukkaita, hutikuteja ei ollut. Taikuri kykeniomaksumaan SKF:n liiketoiminnan ja asiakaskunnan todella hyvin.Juho Ristimäki kertoo, että messujen jälkihoito on pyörähtänyt hyvin käyntiin. Messuihin panostaminen on todella kannattanut.

Remax_kotineliot

Jari Vähämäki
Yrittäjä, Kiinteistönvälittäjä,
LKV, LVV, PVS, NHS

RE/MAX Kotineliöt | Asunnonkatu Oy LKV
jari.vahamaki@remax.fi

www.RE/MAX Kotineliöt

”Bisnestaikuri huomioi todella hyvin kohderyhmät ja vapautti tunnelman”

Bisnestaikuri Juha Laurila esiintyi RE/MAX Kotineliöt Tuusulan uusien toimitilojen avajaisissa kesäkuussa 2018. Kaksiosainen tilaisuus jakautui perheille suunnattuun päivätilaisuuteen, sekä muille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille kohdennettuun iltatilaisuuteen.Bisnestaikuri oli valmistautunut tapahtumaan selvittämällä etukäteen Remax Kotineliöt yrittäjän, Jari Vähämäen, tarpeet ja toiveet tilaisuuteen liittyen.”Juha Laurila kävi etukäteen kartoittamassa tilaisuuden luonnetta ja perehtymässä kutsuttuun asiakaskohderyhmään, sekä toiveisiimme tilaisuudesta ja sen tavoitteista”.Koko ohjelma oli räätälöity asiakkaan tarpeita ajatellen. Vähämäki on tyytyväinen tapaan, jolla Bisnestaikuri huomioi Remaxin kohderyhmät tempuissa.

”Eräässä tempussa tavallisen pallon sijaan temppuun oli ujutettu Remaxin tunnuksena toimiva minikokoinen kuumailmapallo, joka sai aikaan ansaittua huomiota. Bisnestaikuri sai temppujen avulla esille myös tietoa asiakkaiden tarpeista ja siitä, mitä he välittäjältään odottavat.”

Vähämäki on todella tyytyväinen Bisnestaikuri Laurilan toimintaan, ”Asiakkaatkin ovat jälkeenpäin kommentoineet ja kehuneet häntä. Olen alustavasti jo miettinyt, että otan Bisnestaikurin mukaan myös seuraavaan asiakastilaisuuteen."

JohannaVerho-Head-coach-TF-Konala-Oy

Johanna Verho
Head coach

TFW Konala Oy
johanna@tfwkonala.fi

www.tfwkonala.fi

”Reijo on todella osaava myyntikouluttaja”

Johtajana arvostan erityisesti tuloksellisuutta ja käytännönläheisyyttä. Muutaman koulutussetin jälkeen myyntiprosenttimme tapahtumamyynnissä nousi jopa yli 100%. Olemme käyttäneet upealla menestyksellä Reijon oppeja jo vuoden ajan ja ne todellakin toimivat. Saimme lisää työkaluja jo osaaville myyjillemme ja nyt myyminen on entistä hauskempaa ja innostavampaa. 
Reijo osaa käyttää ja opettaa toimivia NLP - ja vuorovaikutustekniikoita muun muassa myyntiympäristön rakentamiseen, myynnin esteiden torjumiseen ja kaupan klousaamiseen. Vahva suositus!

Tuomo-Talvitie-ja-BIsnestaikuri

Tuomo Talvitie
Tarjoomapäällikkö

Rastor Oy
Suomalainen koulutus- ja valmennusyritys

tuomo.talvitie@rastor.fi
www.rastor.fi

”Bisnestaikuudesta tuli vetonaula standillemme”

Olin lähdössä esittelemään Rastorin tarjontaa Vantaan Yrittäjien kesätapahtumaan. Tahdoin, että tulevan syksyn koulutuksistamme jäisi vahva muistijälki osallistujille. Siksi kokeilin jotakin uutta: kutsuin Bisnestaikurit Juhan ja Reijon mukaan standillemme. Siitä syntyi huippusuoritus, jossa koko pieni, kolmihenkinen tiimimme loisti. Meidän pöytämme äärellä kävi ehdottomasti eniten väkeä. Bisnestaikuus toimi erinomaisesti: Juha taikoi koulutustuotteemme esiin neljässä pelikortissa, joista asiakkaat valitsivat sen kiinnostavimman. Taikatempulla herätettiin hauskasti ja kevyesti mielenkiinto, ja ytimessä oli itse koulutus. Siitä minun oli todella helppo jatkaa tuote- ja palveluesittelyä. Väkeä oli niin paljon, että seuraavaan Espoon Yrittäjien tapahtumaan toin jo kaksi henkilöä Rastorin puolelta. Hienoa työtä!

Tilaa uutiskirje niin kuulet lisää Bisnestaikureiden ajatuksia vaikuttamisen mahdollisuuksista

Jos sinua kiinnostaa kuulla lisää ajankohtaisista aiheistamme, ajatuksia vaikuttamisen mahdollisuuksista, myynnin johtamisesta, myyntityöstä, messuille osallistumisesta ja liidien hankkimisesta niin tilaa uutiskirjeemme.