Tehokas liidien hankinta
Bisnestaikurit ovat luoneet toimivan ja testatun menetelmän!
Myyjä pääsee välittömästi omalle osaamisalueelleen, käyttämään ammattitaitoaan myyntityöhön.
Bisnestaikurit hankkivat laakeriyhtiö SKF:lle liidejä Alihankinta2018-messuilla Tampereella. Myyntityö sujui ja messujen tavoitteet saavutettiin.
Tavoitteiden määrittely ja tulosten mittaaminen avainasemassa
Tulosten saavuttamiseksi tulee messuille asettaa selkeät, mitattavat tavoitteet.
Määrittelemme asiakkaan kanssa yhdessä, mitkä ovat tavoitteet
- Laadukkaiden liidien määrälle
- Tulevalle tarjouskannalle
- Tilauksille / myynnille
- Messuinvestoinnin takaismaksuajalle
- Myyjien ja muun henkilöstön toiminnalle
Tavoitteiden pohjalta rakennamme kullekin asiakkaalle parhaiten toimivan palvelukokonaisuuden, joka mahdollistaa asetettujen tavoitteiden toteutumisen.
Messuosaston hinta vai Return on marketing investement (ROMI)
Onko fokuksesi vain messuosaston kuluissa, vai kiinnostaako myyntitulos?
Pieni happotesti:
- Laske edellisten messujen kokonaiskulusi yhteensä (sisältäen sekä suorat että epäsuorat kulut).
- Laske messuilta oikeasti tulleiden tilausten tai tarjouskannan määrä.
- Laske ROMI
- Tarkenna ajankohta, jolloin messupanostukset ovat maksaneet itsensä takaisin.
“Tää on jo nähty, emmä mitään koulutusta tartte!”. Jos olet kuullut tuon kaltaista puhetta myyjiltäsi ja henkilökunnaltasi, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä. Bisnestaikuus ei jätä ketään kylmäksi."
Blogikirjoitukset
08/08/2018
Kioskilla tai messuilla: hyvä myyjä yllättää aina
Hyvillä myyntitaidoilla ja heittäytymisellä voi saada paljon aikaan. Yllätys oikealla hetkellä ja siitä syntyvä vahva muistijälki auttavat kaupan saamisessa. Asiakas osaa arvostaa hyvää myyjää ja saamaansa huomiota.
08/08/2018
Tinkiminen kannattaa aina – vai kannattaako?
Missä asioissa kannattaa tinkiä ja missä ei. Tarina, joka antaa mietityksen aihetta - tingimmekö vääristä asioista ja mitä siitä seuraa ja kannattiko ...
06/08/2018
Messujen jälkimarkkinointi
Osastolla käydyt potentiaaliset asiakkaat eivät todellakaan ota sinuun yhteyttä! Myyjän tehtävä on kontaktoida tulevia asiakkaita mahdollisimman pian messujen jälkeen. Muun markkinoinnin tulee tukea asiakassuhteen aloittamista ja myyntiä.